Tuesday, January 29, 2013

Trip ke Bangkok Thailand

Pada 26 - 28 January 2013 yang lepas saya berpeluang ke kota Bangkok. Teket kapalterbang yang di beli last minit membolehkan saya terbang jam 7:00 pagi dari Kuala Lumpur ke Bangkok. Walaupun perjalanan yang singkat tetapi banyak memberi saya pengalaman dalam erti kehidupan. Thailand adalah negara ke 44 saya jelajahi sepanjang hidup saya.

Pasar terapung, mereka masih menjalankan aktiviti perniagaan didalam perahu. 


peniaga yang gigih, kebanyakannya wanita.

Berpeluang naik Gajah 

Nama Gajah ni Taksin

Aktiviti perniagaan kecil banyak berlaku di Thailand, menarik perhatian saya. 

Perjalanan dengan bot menyusuri sungai mekong

Thailand tidak kurang hebatnya dari segi pembangunan,
Bangkok adalah ibukota yang sangat besar di huni lebih 15 juta penduduk.

No comments: