Monday, January 21, 2013

Motivasi Usahawan (4)


Motivasi :: Jangan perlekehkan diri anda sendiri, belum cuba belum tahu. Keyakinan diri adalah azimat paling berkesan untuk anda maju kehadapan. Dalam pengalaman saya, ramai yang mengalah sebelum berjuang, sabotaj diri sendiri, berfikiran akan gagal walaupun belum mencuba. Suara-suara negatif selalu mempengaruhi anda seperti : tentu tak boleh, nanti apa orang kata, tak kan dia nak aku dan banyak lagi. sudahlah berubah lah...siapa nak berubah untuk maju 'like' saya.

Motivasi :: Anda punya "idea atau produk" yg baik utk dijual, anda punya "kepakaran" yg terbaik utk mula kan perniagaan. Anda juga punya "pengalaman" yg lama bekerja dalam bidang perniagaan dan anda juga punya tempat yg terbaik sebagai tapak berniaga. TETAPI anda masih GAGAL memulakan @ GAGAL dalam perniagaan (Fakta : 80 org dari 100 berniaga tetapi gagal selepas 6 bulan). Anda rasa kenapa?

Motivasi :: Jangan selalu ambil pusing @ Ambil tahu @ "jaga tepi kain org" dgn masalah org lain, takut - takut masalah orang itu akan jadi masalah kita. Adalah lebih baik melihat dan @ memikirkan @ meniru kejayaan org yg berjaya nescaya mudah-mudahan kejayaan juga akan megeringi kita seperti mereka yg berjaya.

No comments: