Sunday, January 20, 2013

Nasihat Kepada Usahawan (1)

Anda ingin Berjaya? Anda ingin kaya dan berjaya? . 

kalau jawapanya ‘YA’, boleh lah anda meneruskan pembacaan cerita saya. Saya akan menggupas rahsia menjadi apa yang anda inginkan termasuk rahsia beberapa orang yang bergelar jutawan dan bagaimana mereka mencapai cita-cita meraka. 

“Jangan terlalu selesa dengan percapaian anda sekarang. Teruskan usaha untuk anda lebih berjaya. Keadaan 'tertekan' @'terpaksa' @ susah dalam kehidupan, kadang-kadang membawa kita lebih cemerlang dalam kehidupan. Biasakan diri anda dgn kesusahan bagi memastikan kesenangan masa depan.”

"Ubahlah diri anda, dari keadaan anda sekarang kepada keadaan yg anda inginkan. Dari seorang yg biasa-biasa sahaja, kepada seorang yg luar biasa. Dari seorang yg takut kepada kejayaan, kepada seorang yg sentiasa mencuba pelbagai kaedah utk berjaya, lebih berjaya dan terus berjaya."


Berusahalah dan terus berusaha untuk mencapai apa yang anda inginkan. Setiap kali anda di uji dengan kesusahan anda tidak perlu cepat mengalah dan menyerah kalah kerana kadang-kala kita berada di jalan yang betul dalam langkah-langkah kejayaan. Anda pasti Berjaya sama ada lambat ataupun cepat. 


Penulisan ini adalah untuk kita yang biasa-biasa dan menyedarkan semua yang membaca bahawa semua orang berhak berjaya dan kaya. Dengan keyakinan yang tinggi saya berpandangan tiada yang mustahil tetapi dengan harus berkeyakinan, mencuba dan terus mencuba juga bertindak dengan keadaan luar biasa pasti anda akan mencapai impian kita.

Anda perlu memilih dalam kehidupan

Tiada yang mudah didalam dunia ini termasuk mencapai citi-cita anda. Semuanya menuntut usaha gigih tanpa mengenal erti jemu. Anda jangan bertangguh untuk melakukan sesuatu yang anda rancang kerana sikap bertangguh adalah menyebabkan anda gagal dengan apa yang anda impikan. Mulakan sekarang, mulakan segala rancangan itu hari ini, mulakan. Membaca penulisan ini adalah pelaburan kearah kehidupan yang lebih Berjaya dimasa hadapan. 

1 comment:

Радомир Эра said...

Jika anda mempunyai masalah kewangan, maka sudah tiba masanya untuk anda tersenyum. Anda hanya perlu menghubungi Encik Benjamin dengan jumlah yang anda mahu pinjam dan tempoh pembayaran yang sesuai dengan anda dan anda akan mempunyai pinjaman anda dalam masa kurang dari 48 jam. Saya hanya mendapat manfaat untuk keenam kali pinjaman sebanyak 700 ribu dolar untuk tempoh 180 bulan dengan kemungkinan membayar sebelum tarikh tamat tempoh. Jadikan kenalan dengannya dan anda akan melihat bahawa dia seorang lelaki yang jujur dengan hati yang baik. E-melnya adalah lfdsloans@lemeridianfds.com dan nombor telefon WhatAppnya ialah + 1-989-394-3740