Monday, January 6, 2014

International Conference on Business Practise and Business Administrarion (ICBPBA 2014)



Saya sedang menyiapkan kertas kerja akhir untuk menganjurkan conference yang hebat ini. Saya bercadang mengadakan pada
28 hingga 30 March 2014.

- Mengumpulkan lebih 1000 usahawan seluruh negara dalam pelbagai bidang niaga. 
- lebih 100 kertas kerja bisnes yang dibentangkan dalam perkongsian. 
- prosiding yang diterbitkan dengan penuh idea bisnes oleh usahawan
- ruangan pameran niaga
- 3 penceramah jemputan hebat.
- 8 bidang niaga dibahas dan dibentangkan rahsianya.

Sebenarnya saya sedang fikirkan bagaimana usahawan kita boleh mengembangkan melalui rangkaian mereka, memasarkan luaskan produk atau perkhidmatan mereka dan lain-lain. Usahawan kecil ini dihargai dengan melontarkan idea mereka melalui idea mereka diterbitkan dan dibentangkan.

Saya fikir dan fikir.

Bagaimana selama ini ramai usahawan kecil tidak diketengahkan , ramai tidak mendapat peluang.

Conference atau seminar ini bukan seperti seminar yang biasa. Dia penuh ilmu perkongsian bisnes sebenar. Saya wujudkan 8 area bisnes yang dibentangkan dan peserta boleh memilih seperti menu makanan yang terhidang dengan lauk yang banyak.

Terpulang peserta memilih mana area yang mereka suka. Area bisnes tersebut adalah peruncitan, makanan, pakaian , hartanah, perhotelan, pengeluaran produk, bisnes online, pendidikan dan beberapa area lain..

Biasanya kebanyakan seminar hanya mendengar satu pandangan penceramah tetapi seminar ini anda boleh memilih apa yang anda mahukan melalui pengalaman. Bukan itu sahaja , boleh berjumpa pemilik kilang, kedai, produk dan boleh terus mulakan bisnes. Ramai yang masih mencari-cari bisnes yang ingin mereka ceburi
...dan ini adalah peluangnyaa.

Saya perlukan kerja sama kawan-kawan merealisasikan nya. Saya akan jemput kawan-kawan dari indonesia, brunei dan singapura dan yang lain.

2014 adalah tahun kebangkitan .. tahun perubahan. Insyaallah. Doakan saya dengan idea ini. Mungkin rakan rakan akedamik boleh membantu..dan rakan niaga hebat yang lain.

Saya mencuba untuk melihat seluang sungai berenang dilautan luas.

Coach bahar.

Komen sikit ...kekawan yang budiman.

No comments: