Monday, April 15, 2013

Tip ke-4 :: Jaga hubungan baik dengan pelanggan.



Hubungan baik dengan pelanggan dan bakal pelanggan adalah sangat penting. mereka yang telah pernah menggunakan produk kita adalah duta kita untuk memperkenalkan produk atau perkhidmatan kita kepada rakan lain. Mereke juga pastinya akan terus menggunakan perkhidmatan kita jika selesa.

Pemasaran melalui 'mulut ke mulut' adalah sangat berkesan kepada bisnes baru dan bisnes kecil. Hubungan baik ini boleh dilakukan dengan banyak cara sebagai contohnya melalui perjumpaan, e-mail, facebook, telifon dan lain-lain. Paling kurang hantarlah kad hari lahir atau kad selamat hari raya kepada pelanggan anda tanda ingatan anda pada mereka.

lebih-lebih lagi anda adalah pemilik perniagaan anda sekarang, mereka mahukan layanan anda. Selalunya berjayanya suatu barang itu dijual bukan kerana produknya tetapi siapa yang menjualnya.

No comments: