Sunday, February 3, 2013

‎9 event marketing tip


‎9 event marketing tip 

1. Social proof
Buktikan kejayaan event yang telah di lakukan sebelum ini. Ketengahkan testimonies dari peserta atau pengunjung yang datang. Buktikan berapa ramai yang datang, selalunya dari gambar akan mengambarkan 1000 perkataan, gambar sangat penting untuk makating yang akan datang.

2. Blogging
Letakan semua kelebihan dalam event anda terutamanya melalui gambar di blog. Tidak kira majlis kecil atau besar, majlis baru atau lama buat perjalanan majlis didalam blog atau web kerana ianya sangat berkesan dalam pemasaran. Minta letakan di blog atau web sekitar industry anda supaya lebih ramai pelanggan akan berkunjung ke blog anda.

3. Penceramah
Naik dan promote penceramah yang anda jemput dalam majlis anda, jika majlis perkhawinan mungkin ada badut datang, jika event mungkin ada artis atau orang kenamaan datang bagi memastikan anda mendapat pengunjung event yang baik.

4. Promoting your location
Jika anda buat sesuatu majlis, cuba naik kan nama tempat, jangan lupa. Mungkin tempat anda buat majlis itu mempunyai suasana yang cantik atau persekitaran tempat yang anda buat itu ada daya penarik untuk orang datang.

5. Promot kepakaran staf anda
Mungkin dari segi layanan, dari segi masakan atau kepakaran mereka

6. Promo your sponsor
7. Facebook
8. Advance planning 
9. Social incentive sharing

‎7 tip cara pemasaran hebat untuk bisnes kecil anda

1. Print postcard yang cantik dan pos kepada targeting pelanggan anda
Berikan maklumat secara umum pd postcard tentang perniagaan anda, jika mereka berminat mereka akan ke website atau blog anda dan dapatkan maklumat yang detail. 
2. Jalankan beberapa strategy marketing dengan kerap untuk semua jenis binses anda, atur dan urus sebaik yang mungkin.
3. Phone makating
Beritahu kepada pelanggan anda special offer yang anda buat
4. Gunakan stiker pelekat untuk memperkenalkan berniagaan anda, mungkin untuk kereta yg di beri pada pelanggan dan banyak lagi cara.
5. Newsletters
6. Seminars/ open house
Wujudkan event yang membolehkan anda menjemput key customer untuk mendengar perniagaan anda.
7. Mail Outs

No comments: