Monday, December 30, 2013

guru

Ramai orang cerita itu dan ini untuk jadi jutawan. cerita buat duit mudah, cerita buat bisnes ni senang je. Sampai ada orang yang menganjurkan seminar itu dan ini. 

Benar dan benar. Mereka bercakap benar. Mereka yang berjaya telah punya rahsia bagaimana dia berjaya. Tetapi sesetengahnya berjaya setelah membuat banyak kesalahan bisnes sebelum mereka berjaya. Itu yang menyebabkan mereka tak nampakkaya.

Mereka fikir jika ramai orang yang berjaya tak perlu buat banyak salah adalah lebih baik. Itu yang mereka mahukan berkongsi rahsianya.

Ramai yang percaya dan lebih ramai yang tidak percaya. Ramai yang telah berjaya dan ramai lagi tak bertindak tak dapat apa-apa.

Tak kisah jika ada yang percaya dan tak apa kalau ada yang tak percaya. Hakikat sebenarnya tak perkara yang mudah untuk BERJAYA.

Ramai guru diluar sana, anda pilih sahaja. Jika tidak berguru anda perlu bertindak. Cuma jika berguru mungkin anda boleh lebih cepat. 10 tahun perniagaan saya tidak berguru. Saya bertapa sendiri. Akhirnya banyak pengalaman saya dapat dalam perkara betul dan salah.

Dalam satu peringkat, saya fikir ada baiknya belajar dari kesilapan. Dalam hidup untuk mencapai kejayaan kita tak mahu melakukan kesilapan.

Hidup bukan sahaja ada perkara baik ada juga sebaliknya. Jika hujan dan mendung ibarat KEDUKAAN, matahari ibarat KECERIAAN. Kita perlukan kedua-duanya hujan dan matahari untuk melihat kejayaan dan keindahan pelanggi.

Belajarlah betul-betul, beribadatlah sekuat mungkin, berniagalah sehabis baik.

Insyaallah.

No comments: