Thursday, August 29, 2013

Nasihat

Dalam berniaga anda perlu mencari ilmu dan pengalaman. Anda perlu berusaha keras kearah itu. Jika anda kurang bakat dalam berniaga tetapi anda sabar, lama kelamaan anda akan juga berjaya. 

Saya contohkan, Dalam badminton negara kita hanya ada seorang lee chong wei yang sudah dikelas tinggi. Kita juga ada hafiz hashim, kita juga ada Iskandar, kita juga ada arif latip. Mereka semua dan ramai lagi dikelas menengah dan kelas pertengahan. dato' LCW punya bakat besar dalam sukan badminton. senarai yang lain juga jika digilap harus boleh pandai bermain. Pentingnya perlu ada kesabaran.

begitu juga dalam bisnes, anda perlu sabar berlatih. Jika belum masanya anda menjadi hero seperti dato LCW anda tetap juga di kelompok yang hebat. Yang penting anda teruskan berlatih dalam bisnes.


Jadikan hari semalam kamu sebagai satu pengaaman, sebuah pengajaran dan proses pembelanjaran untuk kamu lebih matang tindakan hari ini dan esok. Walaupun anda bertindak tetapi tanpa ilmu yang cukup, latihan yang cukup kekadang kekalahan dan kerugian juga dapatnya. Jika sudah berkali kalah, berkali gagal usahlah terus berputus asa. Anda perlu berusaha keras, untuk terus berlatih untuk menang dalam percubaan seterusnya.

No comments: