Thursday, August 29, 2013

[Nasihat Bisnes]



Saya mulakan bisnes saya dari kosong, ya benar dari kosong. tetapi saya bawa dua perkara iaitu ilmu dan reputation. 

Saya mulakan dengan dari bisnes yang kecil-kecil dan memilih bisnes yang potensi untuk dibesarkan. hingga sekarang saya buat perkara yang sama. 

saya mulakan bisnes dengan berlatih yang kecil-kecil, saya perhalusi seni pemasarannya, seni perundingan, seni pengurusan dan lain-lain . Saya umpamakan jika anda mahu bermain badminton, baru bermain tak mungkin terus anda masuk bertanding. Anda perlu berlatih pukulannya, dan bermain dengan mereka yang kecil-kecil dan jika bakatnya sudah di gilap baru anda boleh masuk bertanding. begitu juga bisnes, kejayaan dalam bisnes tidak ada template nya semudah A..B... dan C.

Saya yakin orang yang kuat asasnya, pukulannya dan asas bisnesnya akan menang satu hari nanti walaupun bukan sekarang. Jika anda baru bermula, berlatihlah dan bersabar akhirnya anda akan menang.

No comments: