Sunday, June 30, 2013

Memanfaatkan facebook



Sosial media yang paling digemari masa kini adalah facebook. Ada antara mereka membuat duit beratus ribu dengan menggunakan facebook dengan cara perniagaan baru ini. Ramai yang terasa ada yang kurang jika dalam sehari jka tidak bersama facebook. kadang-kadang mak mertua lalu dibelakang pun tak perasan jika sedang bersama facebook. sehingga ada syarikat dan pejabat membuat peraturan melarang penggunaan facebook waktu pejabat, takut-takut stafnya membuang masa. dalam waktu yang sama ada mereka yang menjadikan facebook sebagai alat pemasaran yang hebat dan mendapat hasil darinya berjuta ringgit.

Bagi saya adanya facebook adalah satu hal yang positif dan menjadi satu alat pemasaran utama masa kini. saya boleh menggunakan teknik gerila marketing seolah-olah membuat pemasaran door to door menjual produk dan perkhidmatan perniagaan saya. jaringan rangkaian dalam facebook membolehkan kita berkominikasi, mempunyai sahabat yang mempunyai minat yang sama dan mendapat database email yang akhirnya boleh kita jadikan email blazting untuk memaklumkan perkhidmatan atau perniagaan kita.

iklan di facebook sangat murah, dengan serendah RM1 anda boleh mengiklankan bukan hanya satu produk tetapi banyak produk jualan anda.hebat bukan. Saya mendapat RM1000 sehari dari berniaga melalui facebook dari satu produk. saya teringin lebih ramai kawan-kawan saya tahu caranya.

Ramai yang cakap, tapi belum ramai yang berjaya.

1 comment:

smRose said...

Salam,

singgah dan baca blog ini